fredag 20. desember 2013

JUL


En maskinbrodert engel har fått plass 
på et lite bilde/quilt , 
forandret litt på de opprinnelige
fargene, og stjernene syns jeg passet 
godt til , de er sydd  med flerfarget tråd .
En blank knapp gjorde nytten som 
funklende stjerne   :) 






En lang løper /remse i sølvgrå farge passet liksom
 ingensteder inn  så jeg delte den i to
og applikerte hjerter på den ene
halvdelen, et i hvert hjørne,
 så nå tenker jeg den er mer anvendelig .

Denne pakke-kalendernissen
sydde jeg til mitt barnebarn
for 6-7 år siden , men bildet
 ble tatt i år, og det er bare noen få pakker igjen,
så er det jul :) 

Så ble jeg og fristet til å lage slike
lyslykter,
-istedet for et engletema
ble det nisser .
fremgangsmåten visst du er
interessert i det, finn du
her:
http://rustalappen.blogspot.no/2013/11/lyslykter-av-norgesglass-med-decupage.html



Der var ei lita krå på badet som trengte
litt julepynt å  :))))))
så der ble et hjerte med brodert
nisse hengt opp !


Nærbilde av broderiet framme
og bak på hjertet <3
Her ble det hjerter på pinne ,
stoffhjerter med fyll,  tredd
på en grillpinne  pynter opp
sammen med denne orkideen  :)))





Denne engelen har blitt tradisjon å ta fram,
jeg laga den for maange år siden ,
og syns den har et slikt fornøyd uttrykk
i "ansiktet" 



Jeg vil takke for alle besøk og koselige
kommentarer dere legg igjen ,

og så vil jeg ønske 



GOD JUL !



5 kommentarer:

  1. Fin lykt med nisse på;) og de hjertene dine var fine:)

    SvarSlett
  2. Jag tycker att tomten som Du sytt som adventskalender var så fin!

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Så skjønne engler, både den "nybroderte", og den som du har lagd tidligere. Jeg syns det er så kjekt å ta fram igjen julepynten år etter år. :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin lyslykt du har laget, og søte engler! God jul til deg :)

    SvarSlett
  5. Så flott bilde og mye annet fint du har laget!
    Ønsker deg en riktig god jul! :)
    Juleklem fra meg

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.