torsdag 30. mai 2013

Gratis mønster.

Gratismønster på nålepute.
Du treng:
Stoff.
Sytråd.
Saks.
Passer eller noe rundt i oppgitt mål.
Blyant.
Papp eller plakatpapp.
Penn med selvoppløselig blekk. Litt fyllvatt.
Evnt. skråbånd. 
Lag en mal i papp på 21 cm. i diameter,
og en mal i papp på 14 cm. i diameter.
Klipp ut 2 stk. stoff  etter den største malen på 21 cm.
¤¤¤¤¤¤¤
Ta pappmalen på 14 cm. og legg den midt på 

det ene stoffet og marker rundt med selvoppløselig
markeringspenn på fremsida av stoffet
(derfor selvoppløselig penn   ;)
Legg så de to stoffene sammen vrange mot
vrange og nål godt.



Sy en søm i markerings-linjen.
La det stå åpent ca. 8 cm. som du bruker til å
dytte i  fyllvatt, ikke for  mye.
Sy igjen resten av sømmen. 



Bruk den sømmen som guide visst du vil ha pyntesømmer
mellom der og ytterkanten.
Er du heldig som meg :) og har en overlockmaskin
kan du avslutte med en smal faldesøm eller
en av de mange andre sømmene.
Eller du kan bruke skråband ,
 syns det kan bli vel så bra :)   




Her har jeg brukt broderimaskina
 og brodert på lin.




Avslutta denne med skråband .


Denne har jeg allerede tatt i bruk :)

Håpe du syns at dette mønsteret
kunne være interessant å prøve.


 LYKKE TIL  :)


7 kommentarer:

  1. Så mange søte nåleputer du har laget, denne har jeg virkelig lyst å prøve meg på ja :-)

    SvarSlett
  2. å så fine! Denne lyt je prøve meg på :) Takk for at du deler:)

    SvarSlett
  3. Tack för ett bra tips!
    Jag tycker att det är kul att se hur olika tre nåldynor kan bli beroende på vilket tyg Du syr dem i.

    Dollandesign

    SvarSlett
  4. Kjempesøte nåleputer! :)
    Takk for tipset! :)

    SvarSlett
  5. Hei og takk for hyggelig kommentar på min blogg:) koselig å oppdage din blogg som er full av ideer til prosjekt!, denne nåleputen har jeg vært på utkikk etter,mønsteret altså, og tenk, det fant jeg hos deg! Takk for at du deler og lykke til med julegaveproduksjonen:)))))

    SvarSlett
  6. Takk for at du deler og nåleputen sydde jeg i ettermiddag! Super forklaring og det er jo bare fantasien som setter grenser for hvilke stoffer og broderier man kan bruke :))) takk for hyggelig kommentar på min blogg, det varmer. Ha en fin høst og lykke til med julegaveproduksjonen!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.